Februarja letos je sodišče opravilo stečaj s.p. po skrajšanem postopku, s.p. je Ajpes že tudi izbrisal. Sam sem prijavljen na Zavodu za zaposlovanje. Zanima me, kako je s hrambo dokumentacije, bilanca itd. Ali jo moram kljub stečaju hraniti?
Vodenje poslovnih knjig in poročanje DURS IN AJPESu.
1 Knjigovodske listine
Knjigovodska listina je pisni dokaz o nastanku poslovnega dogodka in je osnova za knjiženje poslovnih sprememb v poslovnih knjigah v podjetju. Knjigovodske listine delimo na:
* zunanje ali izvirne knjigovodske listine: npr. računi, dobavnice, ki pridejo v podjetje,
* notranje ali izvedene knjigovodske listine: npr. računi, naročilnice, prevzemnice, kalkulacije, obračuni plač, blagajniški prejemki, ki nastanejo v knjigovodstvu podjetja na podlagi izvirnih knjigovodskih listin ali podatkov iz poslovnih knjig.
Knjigovodske listine je potrebno redno in sistematično odlagati ter urediti hrambo zanje in sicer:
* trajno: letni računovodski izkazi (bilanca uspeha, stanja), končni obračun plač zaposlenih, plačilne liste,
* pet let: knjigovodske listine, na podlagi katerih se knjiži (prejete in izdane fakture),
* tri leta: listine plačilnega prometa,
* dve leti: prodajni in kontrolni bloki, pomožni obračuni in podobne knjigovodske listine.
2 Poslovne knjige
V skladu z zakonodajo morajo vsi podjetniki voditi poslovne knjige bodisi po sistemu enostavnega knjigovodstva bodisi po sistemu dvostavnega knjigovodstva.
Vodenje poslovnih knjig po sistemu dvostavnega knjigovodstva
Pravne osebe (družbe) morajo ne glede na svojo velikost v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah voditi poslovne knjige po sistemu dvodstavnega knjigovodstva. Prav tako isti zakon opredeljuje, da mora samostojni podjetnik, ki presega dve izmed naslednjih meril:
* povprečno zaposluje več kot 3 delavce,
* ustvarja več kot 10 mio SIT letnega prihodka,
* povprečna vrednost njegovih sredstev na začetku in na koncu obračunskega obdobja je večja od 6 mio SIT,
* voditi knjige po sistemu dvostavnega knjigovodstva (kriteriji veljajo od 1.1. 2003).
Po načelih dvostavnega knjigovodstva morajo podjetniki in družbe v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi voditi temeljne in pomožne poslovne knjige.
Temeljne poslovne knjige so obvezne in so:
* dnevnik, v katerega se vpisujejo poslovni dogodki iz knjigovodskih listin po časovnem zaporedju nastajanja,
* glavna knjiga kot zbir temeljnih kontov, ki jih je podjetje izbralo in prilagodilo potrebam svojega poslovanja.
Pomožne knjige niso obvezne, mednje pa sodijo:
* pravočne evidence, ki so razčlenitve temeljnih kontov glavne knjige,
* druge pomožne knjige, ki praviloma dopolnjujejo konte glavne knjige.
Stanja v pomožnih knjigah morajo biti usklajena s stanji kontov glavne knjige.
Vodenje poslovnih knjig po sistemu enostavnega knjigovodstva
V primeru, da samostojni podjetnik ne izpolnjuje dveh meril za sistem dvostavnega knjigovodstva, lahko vodi svoje poslovne knjige po sistemu enostavnega knjigovodstva v skladu s Pravilnikom o vodenju poslovnih knjig in sestavljanju letnega poročila za samostojnega podjetnika posameznika.
Poslovne knjige, ki jih samostojni podjetnik mora voditi, so:
* knjiga prihodkov in odhodkov: vsebuje podatke o listini, ki je podlaga za vknjižbo, ter zneske, razčlenjene na prihodke od prodaje, druge prihodke ter odhodke razdeljene na stroške materiala in storitev, stroške dela, stroške obresti ter druge stroške,
* knjigo ostalih terjatev in obveznosti, ki vsebuje podatke o terjatvah in obveznostih, ki ne predstavljajo prihodkov ali odhodkov, ter datum njihove poravnave,
* register osnovnih sredstev, kjer se vpisujejo podatki o osnovnem sredstvu.
Hramba poslovnih knjig je določena z zakonom, in sicer:
Vllado, hvala za obširen odgovor. Ali to pomeni, da mora dokumentacijo hraniti knjigovodski servis, ki je vodil posle za s.p.-ja? In še to, vse, kar si navedel, poznam in drži. Čudno se mi le zdi, da subjekt, ki ga ni več (je izbrisan) hrani poslovne knjige. Zato te prosim še enkrat za navedbo Zakon in členov, če lahko. LP
Knjigovodski servis te bo v kratkem pozval in ti predal vse "fascikle". Hraniti jih moraš sam.
Naj ne bo odveč dodatno opozorilo, da je na podlagi 54. člena ZGD-1 hramba poslovnih knjig, letnega poročila (to vključuje letne računovodske izkaze in razkritja k izkazom) in poslovnega poročila, trajna. Le knjigovodske listine lahko hranimo samo določeno časovno obdobje.
Podjetnik je dolžan poskrbeti za primerno arhiviranje knjigovodskih listin, ki so podlaga za knjiženje poslovnih dogodkov v poslovne knjige, in samih poslovnih knjig (skupaj z disketami in CD-ji). Opozoriti velja, da več različnih predpisov različno ureja roke hrambe listin. Vedno upoštevamo pri rokih hrambe tisti predpis, ki predpisuje najdaljše roke hrambe. Pravila hrambe so enaka za pravne osebe kot tudi za vse ostale subjekte, vključno s podjetniki. Za vse namreč velja, da podrobnejša pravila hrambe predpišejo sami v svojih internih aktih (pri podjetniku v sklepu o hrambi knjigovodskih listin in poslovnih knjig). Priporočamo, da knjigovodske listine hranite najmanj 10 let, tiste, ki se nanašajo na nakup nepremičnin, pa najmanj 20 let. Toliko let namreč lahko traja obdobje, v katerem so zavezanci še dolžni popravljati odbitek vstopnega DDV. Pri tem je upoštevan tudi rok, v katerem ima davčni organ pravico do odmere davka (kasneje pravica do odmere zastara). Podjetnik s sklepom določi način hrambe knjigovodskih listin (v papirni obliki ali v elektronskih zapisih).[6]
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu