Kupujem stanovanje, ki je trenutno pod hipoteko. Ta je v postopku prenosa na drugo nepremičnino. Stanovanje ima tudi deljeno lastništvo. Pri tem nobeden od lastnikov nima prijavljenega stalnega prebivališča na naslovu prodaje. Nepremičnina je letnik 71 in v lasti zadnjih lastnikov več kot 10 let.
Prosim za informacijo kateri davki se obračunajo pri prodaji in kdo je njihov plačnik. Zaradi nizke izklicne cene smo se namreč ustno dogovorili, da 2% davka plačam jaz. Kdo je v praksi običajno plačnik sestave pogodbe in notarskih storitev ter vpisa v zemljiško knjigo? Koliko stroškov se lahko pričakuje pri ceni 60.000 EUR?
Glede na opis zadeve, mislim da je vprašanje stroškov vaš še najmanjši problem.
Dokler je hipoteka vpisana, kupujete neprimičnino s to hipoteko - ne glede na to, kaj obljublja prodajalec. Torej naprej poskrbeti za izbris hipoteke (to lahko dovoli le upnik), potem plačati kupnino.
Če bo FURS menil, da je vaša dogovorjena cena nižja od realne, bo zahteval cenitev, ali pa davek odmeril od vrednosti po GURSu.
Kje ima kdo prijavljeno stalno bivališče na vprašanje lastništva seveda ne vpliva.
V praksi plača stroške tista pogodbena stranka, ki je v pogajanjih šibkejša.
Kaj točno naj bi pomenilo deljeno lastništvo? Če je nepremičnina v solasti, potem jo lahko prodata samo oba solastnika; če kupujete samo od enega, dobite samo solastniški delež na celi nepremičnini (to pomeni, da morate z drugim solastnikom nenhno usklajevati, kako se bo nepremičnina uporabljala).
Če celotna prodaja izvedena strokovno in z največjim možnim minimiziranjem tveganj, bi rekla da je strošek (brez davka) nekje 1500-2000 EUR. Seveda gre tudi ceneje, ampak potem lahko računate, da obstaja zelo velika verjetnost, da boste enkrat kasneje plačali petkrat toliko stroškov, da ne boste izgubili svoje celotne investicije.
Hvala za odgovor in prijazna opozorila. Dogovorjeni smo, da bo sklenitev kupoprodajne pogodbe opravljena sele, ko bo nepremicnina prosta bremen. Na banki je kreditojemalec vlozil zahtevek za izbris hipoteke in sli so v postopek cenitve nove neprimecnine, ki gre pod hipoteko za njihov kredit. Zaenkrat je bila potrjena le resnost ponudbe v znesku 500 EUR, preostala placilna dinamika se bo pricela odvijati ob sklenitvi pogodbe.
Nepremicnino prodajata seveda oba lastnika hkrati.
A smem se vprasati kaj vse je zajeto v stroske, ki jih omenjate? [/quote]
Stroški: sestava pogodbe, postopek pri FURSu glede davka, predlog za vknjižbo, predlog za izbris hipoteke in predvsem pregled zadeve z ugotovitvijo tveganj sklenitve posla ter iskanje načinov za njihovo izključitev (vse navedeno so odvetniški stroški); potem je še overitev pri notarju in sodna taksa za vknjižbo.
Ne vezat plačilne dinamike na sklenitev pogodbe; vežite jo na vknjižbo lastninske pravice.
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu