Avtor Sporočilo
<  Gospodarsko pravo  ~  turistična agencija - odškodnina zaradi vodenja vodičke
Objavi novo temo   Odgovori na to temo
andrej_k
PrispevekObjavljeno: Pet 14 Apr, 2006 15:50  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Ned Nov 2005 12:05
Prispevkov: 19

lep pozdrav

imel bi vprašanje o možnosti odškodnine zaradi neodgovornega ravnanja vodičke v tujini na križarjenju.

Tole se nama je dogajalo z ženo (to je del pritožbe poslane na turistično agencijo).:

"Z ženo sva bila na križarjenju po Nilu od 25.3 do 02.04.06..
Križarjenje in vse okoli tega enkratno, Egipt, puščava, ogledi, čudovito, prav
tako izrekava pohvalo in zahvalo lokalnemu vodiču za njegovo vsestransko pomoč, ter dodatne razlage, katerih brez njega nebi bila deležna.

Na začetku naj povem, da nas je bilo v skupini okoli 40 potnikov, od tega
nekateri starejši od 50 let, okoli 10 potnikov ni razumelo ali je slabo razumelo angleško, nejkateri potniki so bili prvič na letalu, da ne rečem na letališču.

Naj začnem kar takoj na začetku, na letališču Brnik. Tam smo od ga. vodičke dobili letalske karte in zelene nalepke za na kovčke z vašim znakom (kvaliteta nalepk je slaba, saj so se zelo hitro odlepile, marsikatera se je izgubila že na poti v Istambul), nakar je vodička "izginila" in smo jo ponovno videli šele na letalu (tisti, ki smo sedeli spredaj), ostali verjetno ne do Istambula.
Ko smo prišli v Istambulu iz letala v letališko stavbo, se je ga. vodička
pognala po stopnicah navzgor tako hitro, da sva jo celo midva z ženo (pa sva mlada v primerjavi z nekaterimi udeleženci) težko dohajala, nakar se je zaustavila pred nekim lokalom v letališču s cca. 20 stoli, ter nam rekla, da se posedemo po stolih (kam, če pa je bilo tako malo prostora) zato smo se razkropili po celem letališču, kjer smo čakali na polet v Kairo. Če se pravilno spominjava, sta se dva potnika skoraj zgubila.

Na letališču v Kairu je bilo potrebno izpolnjevati nekakšne vstopne obrazce,
vodička je svojega hitro izpolnila in skoraj letela naprej do mejne kontrole,
ljudje niso niti dobro vedeli, kaj naj kje napišejo, ker pač niso vsi razumeli
angleško!!! Tudi celo potovanje je bilo v tem stilu, da smo iskali vodičko in
letali za njo.

Vedela sva, da bo pravo, nad tem se ne pritožujeva, to naju ni motilo. Motile pa so naju stvari, ki so bile dogovorjene drugače, kot so bile na koncuizvedene.
Glavna skrb vodičke je bila postajanje v kafičih in Cofee shopih, kjer smo se čakali, če pa ni bilo kafiča, tudi nje ob dogovorjeni uri ni bilo na
dogovorjenem mestu..na ogledih je gospa nahitro povedala svoje, pa če si jo slišal ali ne, je ni zanimalo, ker je bila ponavadi z glavo obrnjena stran od nas..seveda se je ona hvalila s tem, koliko več nam je povedala, kako drugače nam je vse predstavila in kam vse nas je peljala-drugače od drugih agencij.

Kot primer, razlagala nam je, da nas pelje nekam, kamor turiste sploh ne vozijo, potem pa pridemo na tisti kraj in seveda štanti in prodajalci, kar pa je bilo najbolj najbolj smešno, tabla, že rahlo zbledela od sonca, z napisom WELCOME TURISTS (konkretno otok Elefantine). Na koncu sva doma celo ugotovila, da TA TAO na omenjeni otok vodi svoje popotnike na ogled botaničnega vrta (mi si ga nismo ogledali, niti slišali o njem), prav tako pa imajo v svojem prospektu sliko njenega (vodičkinega) velikega prijatelja (tako ga je ona predstavila in ki naj bi imel v lasti pol otoka Elefantine)..

Včasih, ko ga. vodička ni mogla tako hitro povedat kar je mislila - do čika in kafeta, je obračala z očmi in pihala, ter se zadirala, če pa si jo kaj vprašal, je dobesedno rekla, da nima pojma... Zakaj pa je potem tam? Zakaj ni vprašala egiptovskega vodnika? Ker se ji ni dalo, in je s svojim obnašanje sproti govorila, da ji je to delo odveč oziroma da smo ji mi odveč, nebodi ga treba. Ni se hotela pokazati, da nečesa ne ve, zato pa mi tudi nismi izvedeli, če se nismo obrnili na egiptovskega vodiča. Včasih smo celo dobili občutek, da to dela nalašč.

Na križarjenju z ladjo je ni bilo nikjer videt, ko pa smo jo kaj vprašali,na
kopnem, kaj smo videli med plovbo, pa je odgovorila, da nima pojma, da bi jo mogli poiskati takrat, ne pa sedaj ter da ne ve o čem govorimo.. seveda ne ve..
Obvezno pa se je prikazala na palubi ob 16.30 uri, ko je bil Tee party - tega ni zamudila nikoli... Prav tako svojega dela ni niti s čim prilagajala trenutnim razmeram. na primer, ko smo pluli čez pravo na reki Nil (dvig ladje za 6 metrov), je pobirala prijave za fakultativne izlete, čeprav bi to lahko storila pred tem, ali po tem, ker je bilo časa in čakanja kar nekaj ur.. Ponavadi smo nato vodičko videli šele na večerji, vsa sladka in cukrasta nas je pozdravljala in nam želela dober tek.

Pravi cukr pa je bil egiptovski vodič, ki je povedal vse, kar si ga vprašal, šalil se je z nami in samo zmajeval z glavo, ko je gledal, kaj dela
vodička in kako se dere.. in ko nam je on kaj razlagal, se je ga. Koželjeva
hitro pritihotapila zraven in se vtaknila v njegovo razlago...kot da bi bila
ljubosumna nanj, je prežala na to, kdaj je z njim kdo govoril.

Prav tako nisva mogla verjeti, da vodiči res dodatno služijo na teh
potovanjih..ampak sem videla, kako zelo je to res..prodajala je CD z arabsko glasbo- cena je bila enkrat višja od cene, ki sva jo plačala sama za CD, ki sva ga kupila na suk-u! Ko smo prišli kam (nubijska vas, kraj, kjer smo imeli " puščavsko savno" in nekaj minut masaže), je rekla, da naj kaj kupimo, ker ona temu pač pomaga in ima res poceni..bla bla.. pomaga sama sebi...

Za nekaj stvari je ga. vodička rekla, da jih bo razložila naknadno, pa se to seveda ni nikoli zgodilo, ker se ji ni ljubilo, ali pa je pozabila (pametni
pišejo). Če kdo česa ni razumel, mu je dala jasno vedeti, da je zanjo neumen in potem je nihče skoraj ni nič več spraševal. Prav tako je obljubila, da bo organizirala jahanje kamel v nubijski vasi, vendar iz tega seveda ni bilo nič, ker si ji je mudilo na kavo in čik par kilometrov stran...

Obljubljala je, da bo šla z nami na suk-njihovo tržnico..tisti dan nismo imeli
kosila in gospa je kar na lepem, ob tem, ko smo zapuščali ladjico-tisti, ki smo li na enega izmed fakultativnih izletov, izjavila, da je ne potrebujemo, da bomo suk že sami našli..ona seveda ni bila brez kosila.. da pa je bila mera še bolj polna (to smo ugotovili zvečer, ko smo šli na železniško postajo) je bila okoli 100 metrov od ladje picerija (pot do suk-a pelje tudi mimo picerije a nam je povedala za drugo pot na suk, ki je oddaljena cca. 400 metrov stran), nakar se nam je po pripombi, da bi nam za picerijo lahko povedala, še smejala v obraz..

Prav tako ni, kljub obljubi, da bo za to poskrbela ona, hotela dajati
egipčanskih zdravil proti driski, ker naša baje ne pomagajo-kar vi v svoji
brošuri niste navedli (mimo grede, za preventivo so tudi naša zdravila
dobra)...pa stanejo samo 5 egiptovskih funtov oz. 170 SIT... po pravici
povedano, jih je prve dni dajala (ne vem ali jih je bilo treba tudi plačati),
tisti pa, ki smo imeli prve probleme s prebavo petega dne in naprej pa zdravil od nje nismo dobili, rekoč, da imamo sedaj pa dovolj zdravil in da nam jih ne da... Tudi tukaj nam je v pomoč priskočil egiptovski vodič, kateri nam je zdravila priskrbel brez težav (te zdravila smo plačali sami)

Za nameček ste nam turistična agencija >podarili< en dan več (to je vodička vedno znova tudi ponavljala in poudarjala), midva in še marsikdo iz skupine pa praviva, en dan trpljenja več, od katerega nismo mi imeli nič, le prebavne motnje.. Razumeva, da agencije pač izbirate najcenejšega letalskega ponudnika ne glede na to, koliko moraš čakat in se nato prestavljat..prekrasno je bilo biti utrujen in brez spanja, pa še lačen za povrhu.. To, da na turistični agenciji niso vedeli, kakšni so termini za odhod je za lase privlečeno, saj sva se pozanimala na letališču Brnik in so nama
zagotovili, da je vozni red znan vnaprej, da je vsako leto enako... pa tudi
zamik ure ni bil prvič v zgodovini človeštva..

In ko smo že pri tem "nagradnem" dnevu, ki smo ga preživeli v Egiptu.. Zadnji dan na ladji (to naj bi bil t.i. nagradni dan) smo morali svojo prtljago ob 06.15 uri imeti pred vrati kabin, nakar so nas dodelili po 6 potnikov v eno kabino - kjer naj bi počivali - kako lahko v kabimi namenjeni za dve osebi počiva 6 ljudi, ki se med seboj ne pozna!? (po izjavi vodičke nam je ta dodatni dan na ladji priskrbela ona zaradi odličnega poznanstva z managerjem (slednje je res, saj se je z vsemi na ladji objemala, ob šanku prejemala pijače...), nakar je zanikala da bi ona določala, kdo bo skupaj v sobi, ter naj na to nebi imela nobenega vpliva).. po določitvi nevem koga sva pristala v sobi skupaj z štirimi državljani Hrvaške, s katerimi res nisva imela nobenega stika med samim potovanjem... to sem ji (vodički) tudi povedal in ji povedal, da naju to moti, se je gospodična se je samo namrdnila, ter zadirčno rekla da ona nima nič z razporedom, ter da ,če nam kaj ne odgovarja, naj se zmenimo in zamenjamo sami med sabo.. Halo!?.. seveda sem jo "ulovil" v baru na ladji ob pijači in cigareti...toliko o pomoči, ki naj bi jo ona nudila.. sedaj pa ne veva.. ali nam je "dodaten" dan uredila turistična agencija, vodička, ali kdo tretji..vsekakor bi bilo boljše, da ga sploh nebi bilo, saj si ga nihče ni želel.

Zadnji dan nam je vodička obljubila presenečenje; zvečer naj se vsi zberemo v avli hotela..prišli smo vsi oblečeni in naštimani misleč, da gre za nekakšno zadnje skupno druženje, morda večerjo ali prigrizek v hotelu, ker je tako prilizjeno povdarjala, da smo ji tako zelo simpatični in želi še zadnji večer z nami preživeti v prijetnem druženju. Večerja je bila na ta večer že v
programu-vključena v ceno, vodička pa je probala še zadnji večer vse prikazati karseda sladko in nedolžno tako, da nam kao ona časti večerjo..peljala nas je v neko orientalsko restavracijo, kjer so nas spet prenesli tako lepo naokoli..mi pojemo, ponudijo nam pivo, čaj, kavo..mi seveda moramo vse probati..Ona je sedela pr prvi mizi, za nas se ni brigala. Na koncu smo seveda budale izpadli vsi mi, ker je bilo treba pijačo plačati..Drugi dan pa vsi z bolečimi želodci..Tega ne moreš verjeti, če ne doživiš..

No višek (oziroma finale) pa je bil, ko smo še zadnjič odhajali iz hotela proti letališču v Kairu... na začetku nam je Koželjeva razložila, da gremo iz hotela z avtobusom, ter da gre do mejne kontrole na letališču z nami, da nam pomaga ob morebitnih težavah... jok brate - odpade! Na dvorišču hotela v avtobusu je v roke vzela mikrofon, se na kratko suhoparno poslovila, ter odbrzela v hotel do dvigal, tako da nekateri potniki do letališča niso vedeli, da je sploh ni v avtobusu... kako lepo je biti v Afriki sam... Nekje na poti je voznik ustavil nekemu moškemu, ta je vstopil na avtobus in se z nami peljal na letališče - šele tam smo ugotovili, da naj bi ta moški (namesto gospodične Koželj) nam pomagal pri prijavi na let in vkrcanju prtljage... seveda je govoril samo arabsko in angleško... Prav tako smo bili brez kontaktne osebe na letališču v Istambulu, kjer smo tudi pogrešili dva naša potnika, ker sta zgrešila vhod, no, na srečo sta pravočano prišla na prijavo leta.

Da na kratko strneva zadevo...Odnos vodičke Dafine Koželj je bil do nas (vsaj po najinem mišljenju in doživljanju) ponižujoč, aroganten, ter zavajajoč... skrbela je bolj ali manj zase in za svoj prosti čas, bila je vse prej kot to, kar sva pričakovala od usposobljene vodičke!!! Najini sopotniki so se tudi zgražalui nad vodenjem in odnosom, če si lahko dovoliva konkreten komentar neke gospe:"Nismo prvič na potovanju, marsikje smo že bili ampak tako tečene in nesposobne vodičke pa še ne!" Ali pa besede, ki jih je bilo večkrat slišati:"Kaj si bo še spomnila, kam nas vleče spet.."

no to se je res dogajalo... na najino žalost, pritožba pa je bila pisana pod močnim vtisom doganja...

in sedaj me zanima naslednje... problem ni bil načrt potovanja - ta je bil izpolnjen, vendar je bilo obnašanje problem na potovanju je bilo samo ravnanje in obnašanje vodičke.

Ali je možna kakšna odškodnina, glede na to da je nisem zahteval že v pritožbi?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vojko
PrispevekObjavljeno: Ned 16 Apr, 2006 4:59  Odgovori s citatom



Pridružen/-a: Ned Dec 2005 0:40
Prispevkov: 252

Navedeno področje poznam premalo, da bi vam lahko dal konkreten odgovor, lahko pa vam bo kateri izmed podatkov prišel prav. Počakajte na še kakšen odgovor, lahko pa se pozanimate tudi na Uradu RS za varstvo potrošnikov (http://www.uvp.gov.si/index.php), ki nudi potrošnikom brezplačno svetovanje, pa tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije (http://www.zps-zveza.si/).

Lahko bi takoj dopolnili pritožbo in uveljavljali še odškodnino. Obligacijski zakonik (http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200183&stevilka=4287) določa v 890.--891. členu, kdaj je je organizator odškodninsko odgovoren. Ravnanje vodičke kot tako samo po sebi po mojem mnenju še ne predstavlja razloga za odškodnino, lahko pa bi se s sklicevanjem na to, da vam je bilo zaradi vodičkinega ravnanja in obnašanja na dopustu neugodno, se niste počutili zadovoljne, ste bili prikrajšani za užitek ipd. in podkrepitvijo z odločitvijo Sodišča evropskih skupnosti v zadevi Leitner (C-168/00) bili uspešnejši. Povezava na sodbo v angleškem jeziku: http://curia.eu.int/jurisp/cgi-bin/gettext.pl?lang=en&num=79979687C19000168&doc=T&ouvert=T&seance=ARRET oziroma na sodbo v drugih jezikih (slovenskega prevoda ni): http://curia.eu.int/jurisp/cgi-bin/gettext.pl?where=&lang=sl&num=79979687C19000168&doc=T&ouvert=T&seance=ARRET. Odškodnino bi lahko uveljavljali tudi zaradi zdravstvenih težav. Če ne bi bila mogoča sporazumna določitev odškodnine, vam ne preostane drugo kot le še sodna pot.


Še povezava na članek o primeru Leitner: http://www.finance-on.net/?MOD=show&id=149944 in na Zakon o spodbujanju razvoja turizma, ki je omenjen v članku: http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=20042&stevilka=73.

Na dnevih civilnega prava v Portorožu o precedenčni sodbi evropskega sodišča glede nepremoženjske škode na počitnicah

Avstrijska družina Leitner je turistično agencijo TUI med drugim tožila za nematerialno škodo zaradi izgube užitka počitnic. Ker v Avstriji ni uspela, se je obrnila na Sodišče Evropskih skupnosti (ES), ki je izdalo precedenčno sodbo, ki vpliva na pogodbe paketnih potovanj v vseh članicah EU.

Leitnerjevi so vplačali dvotedensko paketno potovanje (all inclusive) v klubu v Turčiji. Po tednu dni je desetletna deklica zbolela za salmonelo in starši so morali do konca počitnic skrbeti zanjo. S plačilom škode za fizično bolečino in trpljenje zaradi zastrupitve s hrano so hitro uspeli, z odškodnino za izgubo užitka počitnic pa ne. Takšna odškodnina se v nekaterih državah EU priznava, a avstrijsko pravo zanjo nima izrecne določbe, na kar se je v zavrnitvi zahtevka sklicevalo sodišče v Avstriji. Leitnerjevi pa so se sklicevali na evropsko direktivo, po kateri morajo turistični operaterji ponujati potovalne pakete po vsej EU po enakih pogojih.

Evropsko sodišče je menilo, da v nasprotnem primeru lahko pride do izkrivljanja konkurence in oviranja prostega pretoka storitev. Direktiva je bila sprejeta z namenom varstva potrošnikov, zanje pa je na področju turističnih paketnih počitnic odškodnina iz nematerialne škode, ki izhaja iz izgube užitka na počitnicah, vrednota, ki je posebej pomembna.

Za nas veljajo ista pravila

Za odškodninsko pravo zelo pomembno odločbo (izdana je bila leta 2003) je na dnevih civilnega prava v Portorožu predstavil Peter Grilc z ljubljanske pravne fakultete. Iz odločbe tudi izhaja, da Sodišče Evropskih skupnosti razlikuje med dvema oblikama nepremoženjske izgube (telesne in duševne), kar lahko postane model za nacionalna sodišča. V slovensko pravo je bila direktiva sprejeta v zakonu o spodbujanju razvoja turizma, seveda ne z vidika problematike pravno priznane škode in odškodnin. Vprašanje je, ali je za odločanje sodišča potrebna izrecna vpeljava direktive v našo pravo ali je dovolj zgolj sodna praksa. Tožnik bi se vsekakor lahko skliceval na takšno sodno varstvo, kot ga je dobila avstrijska družina. Po Grilčevih besedah se postavlja tudi vprašanje, ali primer Leitner velja le za določeno vrsto turističnih pogodb, vse potrošniške pogodbe ali celo vse pogodbe. Sodišče ES je s to odločbo nevede odprlo Pandorino skrinjico, še meni Peter Grilc.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas

Poglej naslednjo temo
Poglej prejšnjo temo
Stran 1 od 1
pravniki.info Seznam forumov  ~  Gospodarsko pravo

Objavi novo temo   Odgovori na to temo


 
Pojdi na:  

Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu